26.9.16

canım kış...

Az önce Hazan'ın kış üzerine sitemlerini okuduktan sonra zaten 3 gündür dilimde olan şeyi ben de yazayım istedim. Canım kış.
Geçen haftanın ortalarından itibaren güneşten gözümüzü açamadığımız sıcak günler yerini aniden buluttan yansıyan ışıklardan dolayı yine açılamayan gözleri yaşartan soğuk havalara bıraktı. Tabi hazırlıksız yakalanma durumlarında "a a noluyo canım böyle?", "nedir yani?" diye düşünülmedi değil. Ama yine de kar istiyor canım kar!
 
Yazı sevmediğim konusunda cemiyette etmiş olduğum laflara ek olsun, şu da şöyle şurada dursun. Ben aslında yaz tatili nedir bilmezmişim a dostlar. Yani milletin tatil için çalıştığı 3-5 günlük şehirden kaçışları dört gözle beklediği zamanlarda, bende yine aynı söylem: "a a nedir canım bu böyle, nedir yani!?" Ama kimse bana demedi ki "öslemcim bak bu senin ekstra paran, bu da birbirinden güzel 3 tane arkadaşın, hadi siz şimdi yola çıkın."
Kışı övmeye yeltendiğim postta yaz tatilimi anlatıyorum, inanılmaz. Ceviz büyüklüğündeki zihnimin bana atacağı kazıklara karşı önlem olsun. Sonra kış kış canım kış bitanem kış demelere devam ederim.
27 Ağustos'tan 5 Eylül'e kadar rotayı şöyle çizdik. Akçay - Şirince - Dalyan - Antalya. O arada çok çeşitli yerleri ziyaret ettik. Bunda yakın arkadaş düğün tarihlerinin de yakın olması büyük etkendi elbet.
Ayaklar sudayken yenen köftenin tadıyla yol üstündeki gözlemecilerde yenilen gözlemelerin tadı kıyaslandı çokça. Cunda'da yenilen Ayvalık tostunun unutulmazlar arasına yazılmasının sebebini, Efes'te 100 liraya da satılsa alınacak olan bir damla suyun yokluğuna bağlamak; Kızılkayalar'daki küçük köy turunu taçlandıran yol kenarı yemişlerinin tazeliğini, dünyalar kadar geniş bir Antalya evinde yenen yemekte bulmak demek, ben 25 yaşıma kadar tatil yapmamışım demek. Bazı popülasyonlarda bir tür eziklik olarak kabul edilse bile, söylemekten gocunmadığım ve tüm deneyimlerime rağmen yine de "canım kış" diyebildiğim günlerin gelişine..
 
Hoş geldin canım kış.
Çiftçilere, sokakta yaşayan insanlara çok da şeyapmadan gel. Ben bekliyorum. Öptüm.
 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder